Пророк
Исаија нас обавештава о важним стварима.
Он објављује пријатну годину Господњу.
Каже да се радује сва пустиња, да сва
просвета јер ће народ видети славу
Господњу. Он проповеда народу да се
радују јер ето долази Господ који ће
донети суд праведан. Донеће не неки
његов слуга, неки посланик, неки анђео.
Пророк јасно каже и узвикује Он ће сам
доћи да нас спасе. И није ли то заиста
велико и дивно чудо! Сам Гиспод Сведржитељ
долази да спаси своја створења. Зато
каже Исаија даље немојмо се више плашити,
Бог је устао на суд свој. Он доноси
правду. Он доноси избављење, доноси
телесна излечења, слепи прогледају,
глуви ће чути, а хроми ће трчати као
јелени. Земље сушне и безводне, а сами
тим и безродне постаће извори воде где
ће бити весеље птица. А у тој некад
безводној земљи биће и чист пут који ће
се светим назвати, по том путу ће поћи
расејани и неће залутати. Ту неће бити
опасних звери, већ ће туда поћи изабрани
и сабрани ради Господа. Који ће се
обратити и доћи на Сион где ће бити вечно
весеље.
Шта
видимо из овог пророштва Исаијиног?
Видимо управо оно што је Христос остварио
и што се нама управо овде и сада пред
очима остварује. Кроз рођење Христово
дошао нам је сам Бог, оваплотио се и
очовечио. Узео је на себе природу људску
да је спасе. И не само то. Христос кроз
своје очовечење спашава сву творевину.
Све земља безводна није само човек који
је поробљен грехом то је и сва природа
која исто пати као и човек. И природа
сва се налази у агонији смрти, баш као
и човек. Некада безводна земља јесте и
човек, човекова душа која је смртно
огреховљена. Она која робује страстима.
Дакле, све то Христос обнавља, све то Он
исправља, те зато и долазе та телесна
оздрављења. Јер телесна болест није
ништа друго него само последица грехова.
Тако на пример болест јетре није ничим
проузрокована до пијанством, а пијанство
је, као што сви знамо, грех. Грех у
неумероности у пићу, па можемо рећи и
јелу, јер често ова два греха иду заједно.
И тако до ко зна каквих не све болести.
Па чак, и многе болести, за које је
савремена медицина утврдила да су
наследне долазе управо од греха. Јер
родитељи који су чинили грех и уништавали
и душу и тело своје управо су кроз своју
природу и пренели болест природе. Тако
често се деца наркомана рађају са многим
последицама. Деца пушача имају проблема
са разним облицима астме. И тако даље
да не набрајамо све. Управо нам све те
примере сама савремена медицина даје.
Дакле,
све је то Христос дошао да исправи и
поправи, а до нас зависи само и једино
да ли желимо да нас Он спасе, да нас
потпуно препороди, да нас обнови или
како то свети Оци кажу да нас рекапитулира,
и нас и целу творевину. Зато пророк
Исаија и каже да ће по светом путу поћи
изабрани и сабрани ради Господа. А тај
пут није ништа друго до пут подвига за
Христа.
Додајмо
још и то да је земља безводна која постаје
пуна извора и сваког весеља заправо
Црква. Јер управо је Црква та у којој се
пројављује та Тајна Христа. Зато је
Црква сва једна Тајна и све у њој извире
и враћа се у једну Тајну, а то је Тајна
Свете Евхаристије, Богочовечанске
заједнице у Телу и Крви Христовој. Црква
је та која окупља све многобошце који
повероваше у Христа и пођоше за њим, али
не само многобошце. Црква је и Израиљ
који окупља све људе, сву творевину.
Црква у себи садржи и стари Израиљ јер
управо се делатношћу Јована Крститеља
стари Израиљ спремао да се покајањем
кроз крштење водом спреме за долазак
Бога, за долазак Христа. Кога сам Јован
Крститељ најављује.Црква све уједињује
у славу Божију. Она је та која точи многе
изворе благодати Духа Светога који лече
све болести, све мане, све недостатке,
јер се управо кроз ту благодат Духа
Светог која нам је дата у Христовом
крштењу оживотворава грехом уништена
природа. Тако, дакле, кроз Христово
крштење обнавља се, рекапитулира се
читава природа. Све постаје облагодаћено.
Зато
вежимо се још јаче за Цркву, присајединимо
се Христу кроз причешће његовим Телом
и Крвљу, постанимо једно са Њим и са
другим људима. Дабисмо тако могли
прослављати Христа у све векове векова.
Амиn.
Нема коментара:
Постави коментар